52. szám // 2013

Kötött pályán? Közlekedő társadalom

Megjelent: 2013.09.20.

Tanulmányok

Frisnyák ZsuzsaA vasút hatása a magyarországi városokra > cikkhez…
 
Eszik VeronikaA vasút Ferencvárosban. Egy nagyvárosi ipari zóna térszerkezeti vizsgálata > cikkhez…
 
Horváth Csaba SándorA sopron–pozsonyi HÉV építéstörténete > cikkhez…
 
Majdán JánosBérek, dolgozói juttatások a magyarországi vasúttársaságoknál az 1904. évi első vasúti sztrájk előtt > cikkhez…
 
Bódy ZsomborEgy szocialista járműipari vállalat születése. Vállalati fejlődés a stráfkocsiktól a repülőgépeken át az önhordó karosszériás autóbuszokig > cikkhez…
 
Kalocsai PéterA közlekedés szerepe a városi térhasználatban Szombathelyen (1945–1968) > cikkhez…
 
Molnár GergelyA vasút népességre tett hatása a 20. század második felében Kecskemét környékén > cikkhez…
 
Simon Zoltán BoldizsárReflexivitás a történetírásban > cikkhez…
 
Sárai Szabó KatalinModellváltás a református lelkésznéi szerep értelmezésében az 1870-es és az 1930-as évek között > cikkhez…

Könyvek

Halmos KárolyIparos kultúrtörténet. Wolfgang Schievelbusch: A vasúti utazás története. A tér és az idő iparosodása a 19. században > cikkhez…
 
Dominkovits PéterKora újkori térképészettörténet – társadalomtörténet – hadtörténet. Pálffy Géza: A haditérképészet kezdetei a Habsburg Monarchiában. Az Angielini várépítész-família rendszeres térképészeti tevékenysége a horvát-szlavón és a magyarországi határvidéken az 1 > cikkhez…
 
Hámori Nagy ZsuzsannaIllik Péter: Történészek, viták a 16–17. századi magyar történelemről > cikkhez…