52. szám // 2013
Kötött pályán? Közlekedő társadalom
Megjelent: 2013.09.20.
Tanulmányok
| Frisnyák Zsuzsa | A vasút hatása a magyarországi városokra > cikkhez… |
| Eszik Veronika | A vasút Ferencvárosban. Egy nagyvárosi ipari zóna térszerkezeti vizsgálata > cikkhez… |
| Horváth Csaba Sándor | A sopron–pozsonyi HÉV építéstörténete > cikkhez… |
| Majdán János | Bérek, dolgozói juttatások a magyarországi vasúttársaságoknál az 1904. évi első vasúti sztrájk előtt > cikkhez… |
| Bódy Zsombor | Egy szocialista járműipari vállalat születése. Vállalati fejlődés a stráfkocsiktól a repülőgépeken át az önhordó karosszériás autóbuszokig > cikkhez… |
| Kalocsai Péter | A közlekedés szerepe a városi térhasználatban Szombathelyen (1945–1968) > cikkhez… |
| Molnár Gergely | A vasút népességre tett hatása a 20. század második felében Kecskemét környékén > cikkhez… |
| Simon Zoltán Boldizsár | Reflexivitás a történetírásban > cikkhez… |
| Sárai Szabó Katalin | Modellváltás a református lelkésznéi szerep értelmezésében az 1870-es és az 1930-as évek között > cikkhez… |
Könyvek
| Halmos Károly | Iparos kultúrtörténet. Wolfgang Schievelbusch: A vasúti utazás története. A tér és az idő iparosodása a 19. században > cikkhez… |
| Dominkovits Péter | Kora újkori térképészettörténet – társadalomtörténet – hadtörténet. Pálffy Géza: A haditérképészet kezdetei a Habsburg Monarchiában. Az Angielini várépítész-família rendszeres térképészeti tevékenysége a horvát-szlavón és a magyarországi határvidéken az 1 > cikkhez… |
| Hámori Nagy Zsuzsanna | Illik Péter: Történészek, viták a 16–17. századi magyar történelemről > cikkhez… |